[Kina]Interview Sony /DPReview

Des nouvelles infos sur notre monture ou sur l'actu photo en général, postez les ici et dans les sous forums.
Auteur
Message
EGr
Avatar de l’utilisateur
Messages : 31215
Photos : 592
Inscription : 01 Mars 2005
Localisation : Orléans
Contact :

#1 Message Ven 26 Sep 2014 08:52


Source DPReview.
How important are new photographers to Sony compared to experts or enthusiasts?

In business terms, entry-level users, or amateurs are very important because there are so many opportunities. Traditional photo enthusiasts might be fond of using more traditional systems such as those from Canon or Nikon. They stick to those ecosystems, since they have a lot of lenses. But beginners might not have those kind of loyalties. We want to stimulate the interest of those customers in photography.

But we also need to earn a good reputation among professionals and higher-level amateurs. It’s kind of a chicken and egg situation. So firstly, our strategy is to get that reputation with enthusiasts. That’s why we started to make these serious, high-end cameras. And for the moment, we think, it is proving successful.
Ok, lecture classique du marché photo.
Bon. Par contre, là, en l'état, Sony considère avoir fait le job pour les "enthusiasts".
Ah :? .
Euh...
Non, bon d'accord :zen: .

Will this strategy (en référence à la vente parallèle des RX100 des 3 générations) continue? Last year’s flagship becoming this year’s entry-level option?

Yes, we will keep the products on the market for as long as we can. This is a different strategy to the one we’ve used in the past. It’s good for us and also for the customers and retailers.
Donc, l'alpha99 sera notre alpha88 ?

How do you go about persuading someone who might be invested in another system to switch to Sony?

It’s not easy for people to switch, and we understand that. But right now some of those customers are buying our cameras and lenses in addition to their existing equipment. They appreciate the advantage of mirrorless equipment, which is twofold: light and small. The smaller the better and the lighter the better. In the past, small, light cameras often weren’t capable enough but after the introduction of the A7, there are no excuses.
C'est une des motivations à pousser les feux sur la monture E plus que sur la A : la monture E offre des éléments de différenciation par rapport aux offres Canikon, et permet donc à Sony de leur piquer des clients "système", ce que la monture A ne permet pas.

How much Minolta is left in Sony?

Some of the old Minolta lenses are still very good - especially some of the long zoom lenses. In my team there are several former Minolta engineers, but our team is bigger now than Minolta’s was. So we can design new lenses completely from scratch [for the requirements of digital].
C'est quoi, les longs zoom Minolta qui seraient encore très bons ? :nonnon: . Des fixes, banane ! Et reprends les en Sony, et tout ira beaucoup mieux, banane bis ! :roll: .

Sony is clearly putting a lot of effort into creating new lenses - where do you think you need to do more?

The number. There are 13 lenses for the E mount currently but we still need to create more lenses to compete with other manufacturers. We’re catching up. One consistent request from our customers is macro lenses and wide-aperture lenses.
Ah... une question sur les objectifs 8-) ... et merde, une réponse en E... :glups: :crise: .

Sony sensors can be found in cameras from several different manufacturers. How does your sensor business work?

When we make sensors we put them in several categories. [At any given time] one category of sensors is reserved purely for Sony cameras - we don’t sell them to other companies. Like the sensor in the A7S. But once we’ve enjoyed this advantage we might sell them on later, after some time has passed. This is the second category. The third category of sensors is completely generic - the sensors are created for use internally and to sell externally, to anybody. China or Taiwan or wherever.
Ben dis-le que tu as perdu ton contrat privilégié avec Nikon :) .
α850 | 505siSuper | hvl20 | hvl43 | 3600hsd | 1200AF-N | Si12-24 | So28-75/2.8SAM | So70/300G |
Mi500/8 | Mi200/2.8HS | Mi100/2 | Mi100/2.8RS | Mi50/1.7RS | Mi35/2old | Mi20/2.8old | 35/70-50inversé | 3bagues allonge |

gribouille38
Avatar de l’utilisateur
Messages : 464
Inscription : 28 FĂ©v 2010
Localisation : Pas loin du Reblochon et du Beaufort et tout pres du Sassenage

#2 Message Sam 27 Sep 2014 19:56


J'avais dis que le 900 serait mon dernier boitier, je pense que je vais faire encore un effort mais j'hésite entre A99 d'occas ou A77 MKII pour le reste je m'en tapisse la coquille :wow:
Un soupçon de Pentax, une pointe de Chinon, un zest de Vivitar, additionner de beaucoup de Minolta rajouter du Sony secoué le tout (mais pas trop) bonne dégustation

Maigretc
Messages : 1251
Photos : 168
Inscription : 23 Mai 2011
Localisation : Gerpinnes
/

#3 Message Sam 27 Sep 2014 20:04


Ils disent que pour prendre des clients Ă  canikon, il faut investir dans la E !
Ben si ils investissaient rapidement dans qq longues focales en A, ils arrêteraient les bascules maintenant que les hiso et l'af ca va, je comprends pas leurs stratégies.
Ils préfèrent créer une nv clientelle technophile qui achèteront max 2 objos en E ( je parle d'une moyenne ) plutôt que de garder l'ancienne passionnée qui n'attend que de renouveler son parc minolta à coups de K€...
A7mkii slt-a99 ,slt-α77v grippé, A6000, A550// Un peu de sigma, un peu de tamron, de sony et du minolta remontant au 303clc
https://www.flickr.com/photos/54509441@N04/
Mon petit fil tout récent plus si récent que ça :p : viewtopic.php?f=155&t=102196
site personnel: http://www.xavierdereve.be

Bug Killer
Avatar de l’utilisateur
Messages : 13225
Photos : 1195
Inscription : 12 FĂ©v 2007
Localisation : Loir-et-Cher
Contact :

#4 Message Dim 28 Sep 2014 09:10


Peut-être estiment-ils que la grosse majorité de ceux susceptibles de dépenser des k€ a déjà pris la tangente et que les faire revenir d'une part coûterait cher, d'autre part irait à l'encontre de leur orientation E/FE.
BK : EOS 7D+BG-E7, 10-22, 15-85 IS, 70-200/4L IS, 100-400L IS, Sigma 30/1.4, 580 EX II, PowerShot G5X
KB : EOS D40D+BG-E2, 18-200 IS, 70-300 IS, RX10M3
MK : EOS 80D, 10-18 STM, 15-85 IS, 50/1.8
CK : EOS 700D, 24 pancake, S17-70, T70-300

Sites Errances photographiques et Vintage pin-ups

Onikenji
Avatar de l’utilisateur
Animateur
Messages : 14915
Photos : 266
Inscription : 10 Juin 2011
Localisation : Belgique
/

#5 Message Lun 27 Oct 2014 12:40


Intéressant !
Mais ça reste du blabla de Marketeux ... on attendra les faits :ange:
"The B.I.F.L.E."*



*Belge Inadapté aux Focales Longues et Extrêmes


Revenir vers « L'actualité photo »

Qui est en ligne ?

Utilisateurs parcourant ce forum : Aucun utilisateur inscrit et 20 invités